Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
24.01.2015 06:31 - МЪЖЕ ВЪРХУ ПАНИЦА ЛЕЩА
Автор: deleted-4udovi6teto Категория: Поезия   
Прочетен: 7331 Коментари: 20 Гласове:
24


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg

Това са истински мъже! –
не стават за любовна среща,
небръснати – и неглиже,
изсърбаха паница леща,

изляха бирица – две-три,
връз огнената люта чушка –
бездомни, гладни, без пари,
мъже за път, баир и пушка,

дали от врялата чорба? –
ги гледаш изумен – и в ступор,
не падат ни от нож в гърба,
ни от куршум, изстрелян в упор,

мъже, които за поклон
над праведна Жена се свеждат,
и техният един закон
събран е в думата надежда,

мъже за огън и за цяр,
с които думата е свята,
препсуваха и Бог, и Цар –
и сетне хванаха гората,

нима търкулна ги на скат
и камъкът им се откърти?
И аз бях мъж на този свят –
с мъже, които са безсмъртни.

 




Гласувай:
27



Следващ постинг
Предишен постинг

1. yotovava - За безсмъртните мъже! Дай н...
24.01.2015 08:21
За безсмъртните мъже!

Дай назаем един, ако го срещнеш :))))))))))))))
цитирай
2. deleted-4udovi6teto - За безсмъртните мъже! Дай н...
24.01.2015 08:24
yotovava написа:
За безсмъртните мъже!

Дай назаем един, ако го срещнеш :))))))))))))))

Писнало ми е да го гледам заран в огледалото, ако пощеш, ела и ме вземи! :-)))
Чу
цитирай
3. zemela - Добро утро, магьоснико!
24.01.2015 08:31
Добро утро, магьоснико!
цитирай
4. ili4e - с мъже, които са безсмъртни. !!!
24.01.2015 08:38
с мъже, които са безсмъртни. !!!
цитирай
5. deleted-4udovi6teto - Добро утро, магьоснико! Добро е ...
24.01.2015 08:38
zemela написа:
Добро утро, магьоснико!

Добро е утрото с добри хора като теб, zemela.
Благодаря, че навести старото Чудовище! :-)))
Чу
цитирай
6. yotovava - Говори ми, говори. . . да не те отк...
24.01.2015 08:42
Говори ми, говори... да не те открадна някой ден :)))))))))))))))))
цитирай
7. deleted-4udovi6teto - с мъже, които са безсмъртни. !!! ...
24.01.2015 08:56
ili4e написа:
с мъже, които са безсмъртни. !!!

Благодаря, Иличе.
Чу
цитирай
8. deleted-4udovi6teto - Говори ми, говори. . . да не те отк...
24.01.2015 08:57
yotovava написа:
Говори ми, говори... да не те открадна някой ден :)))))))))))))))))

Чувал съм за крадене на моми, ти ще си първата, откраднала мъж! :-)))
Чу
цитирай
9. favn56 - На мен ми намери праведна жена, К...
24.01.2015 09:11
На мен ми намери праведна жена, Кептън, поклон да й сторя

мъже, които за поклон
над праведна Жена се свеждат,

Наздраве, ела да търсим заедно.
цитирай
10. nalia - Видях и другите ти стихове и знам ...
24.01.2015 09:58
Видях и другите ти стихове и знам истинското ти име. Ти си В-л-р- Ст-нк-в. Радвам се, че се полузапознахме.
Хубав ден
цитирай
11. pvdaskalov - Реших днес да стачкувам и да не пиша коментари...
24.01.2015 10:56
Но нали съм си педант, изчетох и мненията, появили се до 10:00. И сърце юнашко не изтрая, разтупа се и запротестира, тъй като си спомни нещо от около 1956-7-а, което не се връзва с твоето твърдение, Чу, поместено тук под номер две на трета:
"Чувал съм за крадене на моми, ти ще си първата, откраднала мъж!"
Случаят е следния: До идването в София да уча бях пловдивчанин. По Главната имаше няколко киносалона: "Христо Ботев", "Република", "Балкан" и (ако не се лъжа) "Пикадили". В Каршияка си имахме кино "Георги Търнев". Времената бяха твърде оскъдни, за да не хитруваш, когато искаш да постигнеш нещо. Промушвах се под Панаирните порти без билет всеки ден за брошури и въобще да гледам шарено. По-трудно беше да се вмъкнеш на кино и особено, когато е забранено за малолетни. Залепих на стар билет с плюнка откъсната контрола, нахлупих на татко стария каскет и, стъпвайки на пръсти да съм по-висок, пуснаха ме в един от централните киносалони. Даваха филма "Шведски кибрит". Помня, че беше цветен, руски, нещо като криминални истории... В една от тях мощна лелка беше откраднала чужд мъж с рижави мустачки и не го пускаше да излиза навън. Може и да е имало любовни сцени, но нямам спомен... Той, чичкото, лежеше по цял ден, беше ошишкавял, гласът му бе станал дрезгав. Това помня само, но то е достатъчно доказателство, че и нас - мъжете - са ни крали откакто свят светува. Предполагам, че по време на матриархата това си е бил проспериращ бизнес. Горе главата, Чу! И ние сме ценна стока...
Това е, сега вече мога спокойно да стачкувам...
Поздрави!
П и е р
цитирай
12. deleted-4udovi6teto - На мен ми намери праведна жена, К...
24.01.2015 11:23
favn56 написа:
На мен ми намери праведна жена, Кептън, поклон да й сторя

мъже, които за поклон
над праведна Жена се свеждат,

Наздраве, ела да търсим заедно.

Има ги, Фавне, прекрасни са ни момичетата, ти само вярвай - и ще я намериш!
Чу
цитирай
13. deleted-4udovi6teto - Видях и другите ти стихове и знам ...
24.01.2015 11:24
nalia написа:
Видях и другите ти стихове и знам истинското ти име. Ти си В-л-р- Ст-нк-в. Радвам се, че се полузапознахме.
Хубав ден

Благодаря на случая, успех!
Чу
цитирай
14. deleted-4udovi6teto - За нищо не стават тези мъже, Чу. Прав ...
24.01.2015 11:25
анонимен написа:
За нищо не стават тези мъже, Чу.
Прав си, че от механата най-добре е да хванат гората.
Интересно е, че точно тях ги възпяват в песни и стихотворения, а те са
само едни пройдохи, които не могат се справят с живота. Стане ли" жега" - псуват,парадират, гърмят и пияни се търкалят по улиците.. опикани и осрани.
Големите, истински мъже - действат. Те са мълчаливи, с огнени погледи, издържат на болка и стискат зъби. Държат на външния си вид и никога не биха
хванали баира или пушката. Мозъчни и реализирани, обикновено са добри бизнесмени, които се справят с живота... с лекота.
Те са, като трън в очите на "възпетите мъже - за тях са "педали", "балетисти"
или далавераджии.
Ти си пиши, аз се изказах, защото такива са наблюденията ми.
Няма спор, че си добър поет!

Ще мисля дълго върху казаното от теб, Анониме.
Благодаря.
Чу
цитирай
15. deleted-4udovi6teto - Но нали съм си педант, изчетох и м...
24.01.2015 11:28
pvdaskalov написа:
Но нали съм си педант, изчетох и мненията, появили се до 10:00. И сърце юнашко не изтрая, разтупа се и запротестира, тъй като си спомни нещо от около 1956-7-а, което не се връзва с твоето твърдение, Чу, поместено тук под номер две на трета:
"Чувал съм за крадене на моми, ти ще си първата, откраднала мъж!"
Случаят е следния: До идването в София да уча бях пловдивчанин. По Главната имаше няколко киносалона: "Христо Ботев", "Република", "Балкан" и (ако не се лъжа) "Пикадили". В Каршияка си имахме кино "Георги Търнев". Времената бяха твърде оскъдни, за да не хитруваш, когато искаш да постигнеш нещо. Промушвах се под Панаирните порти без билет всеки ден за брошури и въобще да гледам шарено. По-трудно беше да се вмъкнеш на кино и осбено, когато е забранено за малолетни. Залепих на стар билет с плюнка откъсната контрола, нахлупих на татко стария каскет и, стъпвайки на пръсти да съм по-висок, пуснаха ме в един от централните киносалони. Даваха филма "Шведски кибрит". Помня, че беше цветен, руски, нещо като криминални истории... В една от тях мощна лелка беше откраднала чужд мъж с рижави мустачки и не го пускаше да излиза навън. Може и да е имало л'бовни сцени, но нямам спомен... Той, чичкото, лежеше по цял ден, беше ошишкавял, гласът му бе станал дрезгав. Това помня само, но то е достатъчно доказателство, че и нас - мъжете - са ни крали откакто свят светува. Предполагам, че по време на матриархата това си е бил проспериращ бизнес. Горе главата, Чу! И ние сме ценна стока...
Това е, сега вече мога спокойно да стачкувам...
Поздрави!
П и е р

Отдавна не бях чувал своя най-истински смях, Пиер, благодаря ти за това! :-)))
Страхотен спомен!
Чу
цитирай
16. watchtowerman - Още Ботев го е казал,
24.01.2015 11:32
мъжете от механата, само пеят за гората, а после стигат сал` къра, до гората, где копа на съседа жената...И затуй сме на това дередже, пеем за гората, сал` докато сме в механата. А Истинското пеене е в гората, там са тези що и воюват за свободата...
цитирай
17. deleted-4udovi6teto - мъжете от механата, само пеят за ...
24.01.2015 12:45
watchtowerman написа:
мъжете от механата, само пеят за гората, а после стигат сал` къра, що е до гората, где блъска цял ден за да нахрани децата - на съседа жената...R затуй сме на това дередже, пеем за гората, сал` докато сме в механата. А Истинското пеене е в гората, там са тези що и воюват за свободата...

И в механата няма лошо, watchtowerman, стига да не се заседим там твърде дълго...
Чу
цитирай
18. sande - Войводата и гениалният поет Христо Ботьов е отговорил одавна на всичките ни терзания ...
24.01.2015 14:29


"Тежко, тежко! Вино дайте!
Пиян дано аз забравя
туй, що, глупци, вий не знайте
позор ли е, или слава!"

***
И го е доказал на връх "Вола". На една страна захвърлил пушка, на друга сабя, на две строшена. Очи тъмнеят, глава се люшка ... И никой не обвинява жътварката, която "пее нейде в полето".

Поздрави, Поете!
цитирай
19. deleted-4udovi6teto - "Тежко, тежко! Вино д...
24.01.2015 15:31
sande написа:


"Тежко, тежко! Вино дайте!
Пиян дано аз забравя
туй, що, глупци, вий не знайте
позор ли е, или слава!"

***
И го е доказал на връх "Вола". На една страна захвърлил пушка, на друга сабя, на две строшена. Очи тъмнеят, глава се люшка ... И никой не обвинява жътварката, която "пее нейде в полето".

Поздрави, Поете!

Жив да си, Санде Войводо, наздраве за теб и за момчетата в "библиотеката" на Пастух! :-))) 77 жътварки да ви пеят светли песни!
Чу
цитирай
20. deleted-4udovi6teto - Поздрав, с нещо култово! http...
24.01.2015 15:32
анонимен написа:
Поздрав, с нещо култово!
http://www.vbox7.com/play:7d527cb193

Благодаря! :-)))
Култово, наистина!
Чу
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: deleted-4udovi6teto
Категория: Поезия
Прочетен: 9346046
Постинги: 2274
Коментари: 37980
Гласове: 26838
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031