Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
18.02.2012 11:48 - Лечков губи двата си хотела, ако бъде осъден - заложи ги
Автор: jivko1128 Категория: Регионални   
Прочетен: 2379 Коментари: 0 Гласове:
0

Последна промяна: 22.12.2012 17:16





LiveNews се яви на уречената среща със сливенския кмет - на редовния му брифинг. Залата е пълна, пресконференцията премина в разговор
LiveNews - Йордан Лечков. "Отговорно от години се грижа за другите. Мойто аз отдавна съм си го подредил. Реша ли – спирам, продавам и – Монако", начерта плановете си за бъдещето футболната звезда
image Снимка: Борислав Радославов image Снимка: Борислав Радославов image Снимка: Борислав Радославов image image
  • image
  • image
  • image
     

"Чакаме ли някого? Няма го само атакуващият халф на „Дарик радио"... Хайде, стреляйте. Ако имате с какво."

С тези думи и с широка усмивка сливенският кмет Йордан Лечков започва редовния си брифинг в общината. Той е по-особен. Предния ден местната окръжната прокуратура му е повдигнала 9-о поред обвинение. Катаджията, който го спря за превишена скорост в София пък, му поиска чрез съда 5 хил. лева обезщетение за уронване на престижа със „средния пръст".

По-особен е брифингът и заради друго - има гости от София.
Екип на LiveNews бе специално поканен на брифинга от самия кмет Йордан Лечков. Това стана, след като репортер на медията ни потърси сливенския градоначалник, за да му зададе въпроси по наше журналистическо разследване. Йордан Лечков отказа да говори по телефона. Да заповядаме на редовната му среща с журналисти в общината, каза той. Там щял да отговори.

И LiveNews възпитано се отзова на поканата

Интересът към редовната пресконференция на Лечков - всяка седмица, очевидно е голям. Залата е почти пълна още преди кметът да влезе и да поздрави свойски дошлите.

Стрелбата" започва колега от БНТ: „Кога ще бъдат ремонтирани сградите на доскорошните училища „Хаджи Димитър" и „Антон Иванов" и кога първото ще бъде предоставено за дом на Съюза на инвалидите?" Лечков има готов отговор: "Да, за всичко това е взето решение от общинския съвет, но няма пари за ремонт. Затова се обмисля друго –

училище „Хаджи Димитър" да стане склад

на художествената галерия, а „Антон Иванов" - за обучение на кадри на строителни фирми по европрограми".

Точно за тези 2 училища срещу Лечков се води дознание за безстопанственост. Затова, че в тях са били вложени за частичен ремонт общински средства, но след това сградите са изоставени. „Разследват ме какво дишам и защо дишам, та какво остава за безстопанственост в тези училища", преминава на галоп темата кметът. За сградите можело най-много да се назначи охрана или да се монтират камери. Училищата са извън всякакви изисквания за 21 век. „Това е реалната ситуация в момента - искаме да ги ремонтираме, но няма средства".

Разговорът се обръща към повдигнатите от прокуратурата обвинения към кмета. На присъстващите са известни 7, първото от които е по жалба от Илия с прякор Манастира. Както LiveNews обширно информира в свое разследване, той твърди, че преди 5 г. дарил 5 хил. лв. на ФК „Сливен" срещу обещанието от горското да бъде издействано разрешение за водопровод до вилата му.

„С насмешка гледам на това. По нито едно дело няма да има осъдителна присъда. Казах го на Сашо Диков, че си

ЗАЛАГАМ И ДВАТА ХОТЕЛА

Не съм чел нещата, които са събрали срещу мен, но съм сигурен в това", каза Лечков.

Следва въпрос от упор на LiveNews: Познавате ли Илия Георгиев-Манастира и в какви отношения сте с него?

Йордан Лечков:Кой не го знае в Сливен Илия Манастира, че той е измамник? Не е идвал в общината, не е влизал в кабинета ми, нямам никакви отношения с него. Не сме водили разговори, ако това е следващият ви въпрос. Бих искал още утре да насрочат делото, да влезем в залата и да се изясни истината. Сега вие си пълните страниците и мониторите с моята приятна или неприятна физиономия. Прокурорът и следователят се крият, макар че повдигат обвинения на градоначалника, заместника му, дознание има и срещу юриста на общинатал".

LiveNews: „Защо го смятате за измамник?" (Намесва се участник в пресконференцията, който услужливо обяснява на кмета от какво се е жалвал Илия Манастира.)

Йордан Лечков: „Аз какво общо имам? Какво значение какво е съобщила прокуратурата? Вече седма година отговарям на въпроси пред вас. Кой-какво казал – в такива пасквили отказвам да участвам. Това е било 2005 г. Вие помните ли вчера какво ядохте?"

Отговор от залата: "Риба"

Йордан Лечков: „А така. Вчера беше Никулден, да. Дайте да отидем в съда и ще стане ясно кой е Илия Манастира. Който ме оплюе, става известен. Ето го Манастира. Омръзна ми. Дал пари за отбора, аз трябвало да кажа нещо на горския. На кой горски? Задавайте ми някакви конкретни въпроси, а не какво нечий говорител казал. Разбира се, че не съм искал пари от никого.

Аз съм давал, не съм искал пари

Нямам нищо общо в насоката, в която искате да проведете разговора, иначе не се страхувам от неудобни въпроси."

LiveNews: "Той подставено лице ли е?"

Йордан Лечков: „Какво ме интересува? Илия Манастира е измамник и в момента го разследват с други. Настанил се е на всеки вход и изход на Сливен. Това го знае всеки местен. Ти от Сливен ли си? (към репортера на LiveNews б.р.) Защо не се поинтересуваш? Петко Сертов, Станишев, Бойко Борисов, НАП, ДАНС, Сметна палата, Държавна финансова инспекция – всички се интересуваха и проверяваха. Ето, гледам те в очите – иди провери. Нито в личен, нито в обществен план имам от какво да се срамувам.

LiveNews: "Твърдите, че срещу вас се води кампания. Кой стои зад нея?"

Йордан Лечков:

 

 

 

„Да не съм Баба Ванга, лека й пръст? Това срещу мен е агитация и пропаганда на посткомунистическия модел. С фишеци по един, по два, по три, по пет. Това е България. Национален спорт е оплюването. Не казвам, че сме идеални. Идва ревизия, установява нередност, плащаме си глобата. Кой води

 

кампания срещу мен - зная, но не мога да го докажа

Мога да кажа, кой пречи на община Сливен. На 27 юни КЗК спря заради една запетайка работата по новия воден цикъл в Сливен. На 3 декември говорих с шефа на КЗК Петко Николов и той ми каза, че му е било разпоредено от прокуратурата. Запомнете тази дата, нека Цецо Цветанов да ми разпечата телефона, да види дали съм говорил с него към 2 часа следобед. Всичко това - за да не може 5 месеца да оправим улиците си. А аз, като има някъде проблем – моля една или друга фирма, тя го решава, после чака парите си. Това ли е търговия с влияние? От една година хората в общината всеки ден копират и разпечатват материали за разни проверяващи, вместо да работят."

LiveNews: "Притеснява ли ви фактът, че зам.-кметът г-жа Енергиева е съседка на Димитър Шейретов, собственик на фирма „Гради", която печели много от обществените поръчки в Сливен?"

Йордан Лечков: „Този мач вече сме го играли. Ако имаш друг въпрос, давай."

LiveNews: "Кажете, притеснява ли ви?"

Йордан Лечков: „Казах ви вече. Този мач е игран. Давайте други въпроси!

LiveNews: "Как е завършил мачът?"

Йордан Лечков: "Да сте били там. Идвате късно, включвате се в друг мач. Това сме го дъвкали, дъвкали. Има си регистри, има проверки. Кажете по коя проверка има нещо нередно, за да бъдем колегиални."

LiveNews: Не ви ли притеснява, че...

Йордан Лечков: „Не ме притеснява. Вече съм играл тоя мач. Ако искате за вашата медия да направим отделна пресконференция накрая. Има и по-важни неща, за които да говорим сега. Това предлагам."

Кметът информира журналистите за намерението си да съди държавата в Страсбург, за което LiveNews писа вчера. Ще предяви иск от името на общината – заради отказа й да се намеси в скандала с водния цикъл на града, и от свое име – за незаконното му лишаване от право на работа за 74 дни. Искът ще бъде написан в близките седмици.

Сегашният зам.-окръжен прокурор искал да стане титуляр на Лечковия гръб, за поста драпал и шефът на местното следствие. Накрая обаче и двамата щели да паднат от стола.

Ако КЗК не обжалва, работа по водния цикъл започва на 15 февруари

увери сливенският кмет. Миналата седмица са подписани договорите с фирмите-изпълнители: „Станилов"-София, „Биндер"-Сливен, „Пи Ес Ай"-Стара Загора и „Гради"-Сливен. Кандидатите „Билдинг" и „Монолит" не са се регистрирали навреме в строителната камара и отпаднали. Ще работят по водния цикъл, социалната инфраструктура, опазване на културното наследство, градска среда.

"Имам 1100 проверки, и всичките излизат. Нямам притеснения за нищо, което съм свършил в моя живот. Ако искате, и вие елате ме проверете. Извинявам се – казват, че съм арогантен, но още малко ще влезете в спалнята ми... Нямам притеснения да кажа: да, и Антон Хекимян от бТВ-то взе пари на площада. Казвам го, да дойде да ме съди, ще го докажа. Нося отговорност. Отговорно от години се грижа за другите. Мойто аз отдавна съм си го подредил. Реша ли – спирам, продавам и – Монако"

LiveNews: "Кажете все пак имена. Кои са хората, чиито интереси сте настъпили?"

Йордан Лечков: „Асен Гагаузов, Камен Стефанов – ето ви имена. Има и депутати от тройната коалиция, която ни управляваше. Това са хора, които имат бизнес интереси в Сливен и искат нещата да не вървят, докато съм кмет. Не са партии. В Сливен нито от БСП е останало нещо, нито от ДСБ и СДС..."

Брифингът свършва. Кметът Лечков остава с екипа на LiveNews за обещаното продължение на разговора. Този път без видеокамера. Обстойно обяснява тезите си на брифинга. В един момент връща топката: „Питайте, неудобни въпроси няма."

LiveNews: "За хотелите за милиони, които се водят на сестра ви..."

Йордан Лечков: „НАП направи проверка и всичко излезе там. Аз не съм в тази фирма (на сестра му - б.а.), но управлявам хотела. Ти какво искаш – спечелил съм 20 милиона и да оставя сестра ми да ги управлява. Аз ще ги управлявам, не е ли логично. Това много е говорено. Вие това пак да излезе, да снимате и да пускате къщата на този и на онзи. Ако искате, ще ви дам разрешение да получите данни от банковите ми сметки. Онзи ден го дадох на ДАНС. В чужбина не съм обирал банки, а съм играл футбол в „Хамбургер" и „Марсилия".

 

 

Ето идваш и ми задаваш въпроси. Аз питам, с какви пари направихте сайта? Идваш и ми казваш, аз съм този и този, г-н Лечков, този ми е собственик. Аз знам откъде си. Ние знаем кой ти е собственикът на сайта, не можеш да ни изненадаш. Не се притеснявам от никого, нито от Бойко, нито от прокурори, нито от Сашо Дончев...

 

Сашо Дончев има интереси в Сливен, а аз му преча. С какво му преча, не знам. Преча на Гагаузов, на други. Те и в ГЕРБ някои не ме харесват..."

 

След което кметът Лечков си тръгва: Айде, момчета, че имам работа.

 

В залата за пресконференции в сливенското кметство е само LiveNews. Пристига секретарката, за да затвори вратата.

 



Тагове:   осъден,   Лечков,   ако,   бъде,   заложи,   губи,   двата,   хотела,


Гласувай:
1



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: jivko1128
Категория: Политика
Прочетен: 4423165
Постинги: 1904
Коментари: 943
Гласове: 1927
Спечели и ти от своя блог!
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930