Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
08.02.2023 10:12 - КАТАСТРОФАТА
Автор: djani Категория: Лични дневници   
Прочетен: 2985 Коментари: 4 Гласове:
6

Последна промяна: 08.02.2023 10:22

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
                                                       КАТАСТРОФАТА

                                     image

            Попаднаха в огромно задръстване. От кръстовището на магистралата до рампата на надлеза всички платна бяха задръстени с коли. Предните стъкла отразяваха несигурните светлини на залязващото слънце. Стоповете горяха във вечерния въздух като пламъци. Над нажежения асфалт се носеше задушаваща мараня. Мъжът бе изкарал ръката си през отворения прозорец и нетърпеливо барабанеше по ламарината. Младата жена до него съзерцаваше дисплея на телефона си. От някои коли се носеше досадния тътен на надути до дупка аудио уредби. Отдясно, високата стена на автобус образуваше скална маса от надничащи лица. Пътниците, които ги гледаха иззад стъклата напомняха на театрална публика. Огромната енергия на ХХІ век, достатъчна, за да може планета ни  да бъде преместена в орбитата на някоя по-щастлива звезда, се изразходваше, за да може да бъде поддържан този всеобщ застой. Пред тях по трите платна, огромното задръстване, причинено от катастрофа на ТИР се простираше до хоризонта. Но той, изправен сред този застинал циклон, се чувстваше съвършено невъзмутим, сякаш всичките му обсесии, свързани с тези безкрайно множащи се превозни средства не съществуваха.

            В един един момент огромния поток потрепна. Бавно, като безкрайно дълго влечуго припълзя, като все повече набираше скорост. Скоро многобройните отклонения поеха част от трафика. Те също поеха по страничен път с рехаво насрещно движение. Двамата се спогледаха и внимателно започнаха да се разсъбличат. Не го правеха за пръв път. Съвсем гола тя се настани на бедрата му, като двамата, заедно с партньорката си образуваха любопитна анатомична фигура в рамката на предното стъкло. Мъжът повдигна младата жена, така че да го възседне и пенисът му влезе във вагината й. Техният сексуален акт се отразяваше в триптих върху таблото със скоростомера, часовника и брояча на оборотите. Колата се носеше с 80 километра в час по наклона на пътя. Той изви гърба си и изложи тялото на момичето на светлината на насрещните фарове. Острите и гърди светеха в клетката от стъкло и хром на колата, която набираше скорост. Силните тласъци  на таза на мъжа съвпадаха с проблясванията на лампите, разположени покрай пътя на всеки сто метра. Пенисът му потъваше във вагината й, ръцете му разделяха задника и, като  разкриваха ануса и на жълтата светлина, която изпълваше купето. Във вихъра на нестандартния им секс настъпи и кресчендото на взаимния им оргазъм. Конвулсиите на телата им отклони леко волана в ляво...

               В метална експлозия моторът се блъсна в предницата на колата. Двете превозни средства извиха настрани. Моторът и пилота му прелетяха над капака на колата, удариха се в предното стъкло и се изтъркаляха по покрива, превърнат в черна маса от разрязана ламарина и отломки. Колата премина тридесет метра и се спря в страничния овраг. Капака, предното стъкло и покрива бяха смачкани от сблъсъка. Срязаният труп на жената се подаваше през разбитото предно стъкло. Настилката около колата беше осеяна с отломки и стъкла като сребърен сняг, или конфети на смъртта...

.           След полицейския отлед и последната линейка се отдалечи с вой на сирени. Зрителите се върнаха по колите си. Покрай тях мина девойка, облечена в дънков костюм. Момчето с нея беше прекарало ръка около талията и държеше дясната и гърда, галейки зърното и с пръстите си. Двамата се качиха в колата си, скъп кабриалет. Във въздуха се носеше наситен аромат на сексуалност. Бяха като членове на странно вероизповедание, излизащи от храма, след като са чули проповедта, която им предписваше да се отдадат, с приятели и непознати, на едно голямо сексуално празненство. Караха сред нощта, за да пресъздадат с най-неочаквани партньори мистерията на кървавото причастие, на което бяха присъствали...

        Тук при съдебния медик всички еротични термини са медицински - анус, ректум, вагина, пенис, коитус. Няма жаргон, т.е. няма интимност на сексуалното насилие, а един чисто функционален език, пълно съответствие между метала и лигавиците като две форми. Същото важи и за съвпадането на смърт и секс, те по-скоро са лепнати едно към друго. В някакъв технически супер-дизайн, отколкото да са артикулирани според насладата. Тук впрочем не става въпрос за наслада, а чисто и просто за изпразване. И коитусът и Спермата, които присъстват навсякъде в псменното му заключение имат чувствена стойност толкова, колкото и филиграна на раните има смисъла на насилие, било то и метафорично. С професионално беспристрастие патоанатомън разглеждаше тези зърнести снимки на ужасяващи наранявания  - гърдите на девойката, частични мамопластики, разкривени от таблото на колата, зърна, разрязани от емблемата на производителя, наранявания на гениталиите, причинени от обвивката на кормилния вал и от предното стъкло (по време на ерекция)... Снимки на обезобразен пенис, нарязана вагина и смазани тестиси дефилираха пред очите му под суровата светлина на неона. Много от тези документи бяха допълнени от снимка в крупен план на механичния, или декоративен елемент, който беше причинил раната. Към снимката на прободен пенис беше приложена снимка на ръчна спирачка. Над крупен план на охлузената вагина имаше волан с емблемата на производителя. Тези съчетания от разкъсани гениталии и части от купето, или арматурното табло на колата образуваха парадоксални модули, единиците на една нова валута на болката и желанието. Чудовищна визия на  насилието само чрез техниката, а тя е събрана в един единствен предмет - автомобилът.

            В класическата представа технологията е продължение на тялото. Тя е функционално усложняване на човешкия организъм, което му позволява да стане равен на природата и да господства над нея. Съществува инструменталистка визия за машините, че това са продължения, удължения, средства, които, в идеалния случай, имат предназначение да се превърнат в органичното тяло на човека. В апокалиптичната си версия, катастрофата на, техниката е смъртоносна деконструкция на тялото, смъртно разчленяване и разпарчетосване, не в илюзия за загубено единство на субекта, а в експлозивната визия за едно тяло, белязоно с рани, за едно тяло, омешано с технологията в своето измерение на насилие, в дивата и касапска хирургия, която тя упражнява - разрези, отрязвания, белези, зейване на вътрешности на тялото, на които раните са само частен случай на машинното ни  робство. Благодарение на една избухнала технология, телесната смърт и обезобразяване се превръщат в нейна трагична прослава. Всеки от зрителитe на театъра на сблъсъка си тръгва с образа на свирепото преобразяване на хора в една мрежа от рани, в която се преплита тяхната сексуалност и металната реалност на автомобила. Пътната катастрофа най-сетне бе направила възможно толкова дългоочакваното събиране на артистите с публиката.  

             Негативите на техниката биват осъзнати единствено в автомобилната катастрофата т.е. в насилието, причинено на самата нея и на тялото. То е едно и също - всяко сътресение, всеки удар, всеки сблъсък, цялата металургия на произшествието се чете в съчетанието на тялото, не анатомия, или физиология, а семиургия на контузиите, белезите, обезобразяванията, раните, които са нови вагини зейнали в тялото, като анаграма в реда на осакатяването.  Тяло и техника пречупват смаяните си знаци един през друг. Плътска абстракция и дизайн. Зад всичко това няма афект, няма психология, нито желание, няма либидо, нито нагон към смъртта. Смъртта естествено е въвлечена в едно изследване без ограничения на насилието, което може да бъде причинено на тялото, но, за разлика от садизма или мазохизма, това никога не e преднамерено и перверзно търсено насилие. Безсмислието, дивачеството на тази смесица на тялото и техниката е абсурдно. Злополуката самопричина, каквото все още е в пътната злополука вече не е онова промеждутъчно тъмно самоделство на нагона към смъртта за новите охолни класи. Колата не е придатък към един неподвижен домашен свят, вече няма личен и домашен свят, съществуват само неспирните фигури на трафика и злополуката е навсякъде, елементарна, необратим факт, баналност на аномалията на смъртта.

          Злополуката оформя живота, именно тя, с безумието си е секса на живота. И автомобилът, магнеттичната сфера на автомобила, която в крайна сметка обхваща цяла вселена със своите тунели, магистрали, надлези, детелини е нашето подвижно жилище като всеобщ прототип.,,

 

СВЕТОСЛАВ АТАДЖАНОВ

Djani.blog.bg



Тагове:   катастрофата,


Гласувай:
6



1. krysy - Впечатлена съм.
08.02.2023 12:23
Много силно, много въздействащо... Прочетох го не един, а два пъти. Написаното кара човека дълбоко да се замисли.
Талантлив сте.
цитирай
2. wonder - Свалям ти шапка г-н Атаджанов! ...
08.02.2023 15:17
Свалям ти шапка г-н Атаджанов!
"В класическата представа технологията е продължение на тялото. Тя е функционално усложняване на човешкия организъм, което му позволява да стане равен на природата и да господства над нея. Съществува инструменталистка визия за машините, че това са продължения, удължения, средства, които, в идеалния случай, имат предназначение да се превърнат в органичното тяло на човека."
цитирай
3. djani - Мъ, горките ни дечица...
08.02.2023 19:01
wonder написа:
Свалям ти шапка г-н Атаджанов!
"В класическата представа технологията е продължение на тялото. Тя е функционално усложняване на човешкия организъм, което му позволява да стане равен на природата и да господства над нея. Съществува инструменталистка визия за машините, че това са продължения, удължения, средства, които, в идеалния случай, имат предназначение да се превърнат в органичното тяло на човека."


са живо потвърждение на казаното. От детската количка не се разделят с телефончето и съвсем скоро чипа в главата ще замести дисплея и слушалките.
цитирай
4. born - Сюрреалистично творение ! Но ...
09.02.2023 23:38
Сюрреалистично творение !
Но твърде правдоподобно ...
Адмирации !
цитирай
5. djani - Като криминалист съм влизал десетки пъти в моргата...
10.02.2023 13:50
born написа:
Сюрреалистично творение !
Но твърде правдоподобно ...
Адмирации !


Там е още по сюрреалистично. Имам разказ "Декапитация" за катастрофа, която лично съм посещавал, като прокурори, следователи и патоанатоми се чудом чудиха, като как водача, излитайки през предното стъкло остава без глава...
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: djani
Категория: Лични дневници
Прочетен: 3245166
Постинги: 927
Коментари: 3370
Гласове: 4679
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031