Най-четени
1. radostinalassa
2. zahariada
3. mt46
4. iw69
5. kvg55
6. planinitenabulgaria
7. varg1
8. wonder
9. leonleonovpom2
10. apollon
11. rosiela
12. bven
13. getmans1
14. avangardi
2. zahariada
3. mt46
4. iw69
5. kvg55
6. planinitenabulgaria
7. varg1
8. wonder
9. leonleonovpom2
10. apollon
11. rosiela
12. bven
13. getmans1
14. avangardi
Най-популярни
1. shtaparov
2. wonder
3. katan
4. leonleonovpom2
5. mt46
6. dobrota
7. ka4ak
8. vidima
9. ambroziia
10. milena6
2. wonder
3. katan
4. leonleonovpom2
5. mt46
6. dobrota
7. ka4ak
8. vidima
9. ambroziia
10. milena6
Най-активни
1. radostinalassa
2. lamb
3. sarang
4. kalpak
5. hadjito
6. wrappedinflames
7. bateico
8. iw69
9. dokito
10. metaloobrabotka
2. lamb
3. sarang
4. kalpak
5. hadjito
6. wrappedinflames
7. bateico
8. iw69
9. dokito
10. metaloobrabotka
Постинг
01.08.2009 12:51 -
АРХИВИТЕ СА ЖИВИ, ПРОЧЕТИ ЗА МИНАЛОТО
Автор: jivko1128
Категория: Политика
Прочетен: 2274 Коментари: 0 Гласове:
Последна промяна: 29.12.2015 05:15
Прочетен: 2274 Коментари: 0 Гласове:
0
Последна промяна: 29.12.2015 05:15
За разузнаването на южната ни съседка те са генерална репетиция преди отцепването на Турска автономна република
Нов момент в реализирането на този стратегически замисъл се явява и безпрепятственото завръщане на една част от изселниците в Турция. Съгласно всички предишни изселнически спогодби след пристигането в Турция изселилите се наши граждани автоматично загубват българското си гражданство и придобиват турско. През 1993 г. едностранно нашата страна реши, че всички изселници, които са напуснали България след юни 1989 г., запазват българското си гражданство, независимо че са придобили и друго. Този акт, който с оглед интересите на България може да се определи като национално предателство, бе потвърден и от бившия министър-председател Иван Костов, който през 1998 г. пред изселниците ни в Бурса се изказа в защита на двойното гражданство. Сега Турция може да върне в България стотици хиляди бивши изселници. Те ще бъдат толкова българи, колкото е необходимо, за да бъдат обосновани исканията на Турция и на протурските националисти у нас за създаването на самостоятелна турска автономна република.
Нов момент в реализирането на този стратегически замисъл се явява и безпрепятственото завръщане на една част от изселниците в Турция. Съгласно всички предишни изселнически спогодби след пристигането в Турция изселилите се наши граждани автоматично загубват българското си гражданство и придобиват турско. През 1993 г. едностранно нашата страна реши, че всички изселници, които са напуснали България след юни 1989 г., запазват българското си гражданство, независимо че са придобили и друго. Този акт, който с оглед интересите на България може да се определи като национално предателство, бе потвърден и от бившия министър-председател Иван Костов, който през 1998 г. пред изселниците ни в Бурса се изказа в защита на двойното гражданство. Сега Турция може да върне в България стотици хиляди бивши изселници. Те ще бъдат толкова българи, колкото е необходимо, за да бъдат обосновани исканията на Турция и на протурските националисти у нас за създаването на самостоятелна турска автономна република.
За разузнаването на южната ни съседка те са генерална репетиция преди отцепването на Турска автономна република
Майските събития през 1989 г., предшествали т.нар. "голяма екскурзия", са ръководени от турското разузнаване (МИТ). Няколко десетки протурски националисти, членове на нелегални групи, агенти и емисари на турските разузнавателни и подривни служби, занимаващи се с шпионска, терористична и друга диверсионна дейност, успяват да увлекат значителен брой най-обикновени хора от тюркоезичното население и българомохамедани в протестни демонстрации и сблъсъци с органите на реда. В резултат на това са дадени човешки жертви. Турция умело използва създадените негативни чувства и настроения сред част от това население в резултат на смяната на имената. МИТ постига изненадващи даже и за нея резултати от подривната си дейност. Разузнавателната централа успява да осъществи своята стара мечта за непосредствен много остър кървав сблъсък между част от тюркоезичното население и органите на властта в България. При подготовката и провеждането на майските събития участват отделни български опозиционни групи и дисиденти като Независимото дружество за правата на човека, профсъюза "Подкрепа" на д-р Константин Тренчев и др. За да се привлече вниманието на Парижката конференция по Хелзинкския процес се създава т.нар. "Мюсюлмански стачен комитет", който обявява гладна стачка. Чрез "Свободна Европа", "Би Би Си" и турските радиостанции световната общественост е информирана за нарушените права на тюркоезичното население в България. Във връзка с майските събития д-р Тренчев твърди: "Чувал съм от по-рано, че Ахмед Доган е координирал цялата акция от затвора. Това може да е вярно за събитията в Северна България, но пак повтарям капсул-детонатора го гръмнахме ние. Искам тази истина да се знае… Доган е бил силно ограничен във възможностите си в затвора тогава." През 1994 г. пред разградския в. "Гледище" Доган заявява: "Аз съм най-големият виновник за майските събития през 1989 г. и ми става мъчно понякога, че някои хора искат да го оспорят. Но е факт, че на моята съвест лежат девет жертви…" Първият протест е организиран в Джебел на 19 май 1989 г. Представителите на тюркоезичното население издигат подсказаните им от техните лидери лозунги в защита на "перестройката" и във възхвала на Горбачов, както и искане да им се върнат имената, езика и да им се осигури възможност за свободно изселване. Този митинг, за разлика от другите, преминава без нарушаване на реда, без сблъсък с органите на властта и без унищожаване на имущество. Протестиращите се разотиват мирно, необезпокоявани от МВР. Изборът на другия регион, където се организират протести Североизточна България, също не е случаен. Там живее компактно тюркоезично население. Много отдавна разузнаването на южната ни съседка го определя като най-подходящото място за обявяване на бъдещата Турска автономна република. Това е и една от основните задачи, които си поставят повечето от разкритите там нелегалните групи и организации. В първата демонстрация в Североизточна България участват около 50 души от с. Присто, Варненска област. До пристигането на протестиращите в с. Каолиново техният брой нараства на 5 000 души. Демонстрантите са силно възбудени. Те са въоръжени с ножове, камъни и сопи. Някои от тях се нахвърлят срещу войниците от Вътрешни войски и милиционерите и влизат в ръкопашен бой. Още в началото един служител на МВР е тежко ранен, а войник от Вътрешни войски е пребит с камъни. По-леко ранени са и други войници, милиционери и демонстранти. Един 40-годишен шофьор е приет в болница припаднал и прегазен от тълпата. По-късно той умира. При аутопсията се установява, че е починал от инфаркт. След майските събития ДПС го обявява и почита като жертва, убит от МВР. На следващия ден 20 май, в с. Тодор Икономово има турска сватба. Разиграва се истински екшън. Сватбарите се организират и нападат намиращите се в селото 19 милиционери и офицери от групата за бързо реагиране. Униформените правят кордон и бавно отстъпват към служебния джип, в който се намира оръжието на групата автомати с оптически мерници и боеприпаси. Те предупреждават напредналите, че ще стрелят. Дори произвеждат няколко изстрели във въздуха. Въпреки това сватбарите настъпват. Някои от тях дори успокояват останалите, като им казват да не се страхуват, тъй като служителите от МВР нямат патрони. Намирайки се в безизходица, служителите от МВР стреляли в земята. Трима от протестиращите загиват от рикуширалите куршуми. След аутопсията се установява, че убитите и ранените имат рани от гръдния кош надолу, но не и в гърдите и главата. Всички извадени куршуми от телата са сплескани, което означава, че са от рикушет. Тоест никой от милиционерите не е стрелял на живо. Това не пречи по-късно събитията в с. Тодор Икономово да се определят като "кървавата сватба" и всяка година лидерите на ДПС поднасят цветя пред паметната плоча на загиналите, като подчертават жестокостта на властите и героизма на жертвите по време на майските събития. МВР разполага с проверени данни, че на 27 май в Шумен се подготвя провеждането на най-голямата демонстрация. Има заплахи за терористични актове срещу базата на "Петрол", газостанцията на "Балканстрой" и хлебозавода "П. Волов". Въпреки взетите мерки около 2 000 души се събират на кооперативния пазар и влизат в сблъсък с органите на реда. В лека кола с варненска регистрация предварително са докарани сопи, с които протестиращите започват ръкопашен бой. От високите етажи на някои от блоковете по протестиращите политат саксии и буркани с лютеница. От тези протести няма убити. Само един служител на МВР е прободен с нож от участник в демонстрацията. Радиостанцията "Гласът на Турция" обаче непрекъснато съобщава, че в Шумен са станали най-големите демонстрации, но все още нямали точна информация за многото убити и ранени. Една от целите на турското разузнаване по онова време е чрез провокираните майски събития да се провери как ще реагира тюркоезичното население при подобна обстановка. Най-важното е да се изясни дали то ще отиде към възможно най-острия сблъсък с органите на властта, като се пролее кръв и се дадат повече жертви. По този начин пролятата кръв би издълбала най-голямата пропаст и етническата омраза между турци и българи. Според замисъла на МИТ тези събития са генерална репетиция за евентуални бъдещи по-остри протестни действия, бунтове и сблъсъци. Осъществяването им обаче трябва да стане при благоприятни възможности за извоюване на така мечтаната от южната ни съседка Турска автономна република. С провокираните събития МИТ си поставя и задачата да провери каква ще е и реакцията на българските власти и ще се вземат ли по-твърди мерки при подобни демонстрации и бунтове. Десет години след майските събития при откриване на конференцията по този повод Доган заяви: "Точно преди 10 години България беше изправена пред прага на гражданската война. От 20 до 30 май 1989 г. трябваше да се организират мирни демонстрации и манифестации и митинги в цялата страна. Но още първите протести показаха,че властта е шокирана от реакцията и че насилието може да създаде условия вълната на недоволството да излезе извън контрол. Това се прояви особено силно след първите жертви на майските събития…Само няколко месеца след като мина първоначалният шок в различни райони на страната започнаха да никнат нелегални структури, които си поставиха различни цели, част от които имаха и терористична насоченост." Въпреки многото лъжи, клевети и дезинформация майските събития от 1989 г. вече са история. Но при една нова провокация днес подобни събития могат да имат още по-опасни последици. Не е изключено те да доведат до етнически сблъсъци и война, подобна на тази в бивша Югославия. Остава ни само надеждата, че българското турско население няма да допусне повторно такива събития, които ще застрашат мира, сигурността, целостта, независимостта и бъдещето на България. Българите-християни, загинали във “възродителния процес” 20 години мълчим и не говорим за събития, които оставиха рани в душата ни и отнеха живота на невинни хора Райна Бозукова на 64 години, Стефан Атанасов 13 г., Георги Цветков 12 г., Николай Генков 63 г., Стилян Иванов 60 г., Яворка Петрова 38 г., Емил Николов 40 г. Чувал ли е някой тези имена, знае ли съдбата на тези българи? Едва ли. Към тях ще добавя и едни други имена: Христо Бенков 60 г., Верка Ганкова 54 г., Венета Цанова 35 г., Василка Найденова 45 г., Мирияна Петрова 14 г., Василка Недялкова 40 г., Марин Недялков 44 г., Бонка Найденова 15 г., Метка Василева 38 г. Първите са на българите, които загинаха във влака за Бургас вследствие на терористичен акт на 9 март 1985 г. А другите са получили тежки, средни и леки телесни повреди от същия взрив, поставен умишлено във вагона за майки с деца. Сред жертвите са четири деца, две от които мъртви. Президентът и председателят на парламента допуснаха държавните институции да не почетат паметта на българите, станали невинни жертви на терор преди 10 години. Жертви на тероризъм от страна на български мюсюлмани дадоха и българи-християни. Десет години по-късно паметта на никого от тях не е почетена от държавни институции, никой от тези българи, жертви на терор, не получи преклонение. Имената им не са изписани на паметни плочи. Оживелите са в неизвестност със спомена за изживения ужас. В същото време коалиционният партньор на управляващата НДСВ ДПС с лидер Ахмед Доган, всяка година прави митинги и възхвалява авторите на терористичните актове. То не беше чешма, то не бяха празненства. И ако някой не е доразбрал честванията не се правят в друга държава, а в България държава, дала немалко жертви при терористичните актове на български мюсюлмани. И ако председателят на парламента мълчи от криворазбрана коалиционна лоялност, а и от незнание, то необяснимо е мълчанието по темата на държавния глава, депутатите и други политици извън парламента. Вероятно за да е в крак с традицията, президентът на Република България Георги Първанов започна да раздава на кило ордени в рамките на мандата си. В раздаването той толкова се увлече, че закичи и лидера на ДПС Ахмед Доган същият, който приветства делата на български мюсюлмани, отнели живота на немалко българи-християни. Терористични актове, които безспорно са били направлявани и инспирирани тогава от Турция. Тероризъм, който включва: анонимни писма със заплахи за извършване на престъпления, палежи, терористични актове за жп катастрофи, в чакални, аерогара, обществени места, поставяне на турски национален флаг, разливане на препарат за растителна защита в шахта с питейна вода в различни селища на страната. При тези актове на терор загиват и Мустафа Шентюрк на 13 г. от Турция, ранени са Мариам Дедеян арменка, Биназ Шентюрк също от Турция, на 16 г. При тероризма смъртта и осакатяването не подбират нито етноса, нито религиозната принадлежност на жертвите… Лидерите на ДПС никога не са крили, че движението им е наследник на турското националноосвободително движение в България. Ето цитат от негова Декларация, на която едва ли някой е обърнал внимание: "Заклевам се в кръвта на нашите жертви, в сълзите на нашите майки, че ще запазим честта и славата на турския народ." (Из книгата на един от офицерите на ДС, който пряко се е занимавал с терористите и залавянето им.) Днес ДПС е пратило тази Декларация в миналото и се надява да бъде забравена, тъй като в годините то променя своята идеология от етническа защита към либерализъм. Не може да се проповядва етническа омраза, въпреки че е твърде спорно как една общност, изповядваща исляма, определи с течение на времето по вероизповеданието си своя етнос. Смехотворен и твърде закъснял е опитът да се подхвърля и публикува стар доклад на Държавна сигурност за т.нар. възродителен процес. Днес никой не отрича миналата принадлежност на ДПС-лидери към БКП (партията, която взе решение за смяна на имената на българските мюсюлмани, без да се съобрази с каноните на религията им). Никой не отрича и принадлежността на ДПС-лидери към Държавна сигурност за периода, когато са сменяни имената на българските мюсюлмани. Остават дитирамбите, с които се величае етническият модел в България ако изобщо може да се говори за етнически модел на изкуствено създаден етнос въз основа на религията му. Дали е било възможно да избухне гражданска война след смяната на имената, както бе тиражирано за пореден път? И това се оказва куха конструкция, тъй като българските мюсюлмани изчакват пет години след преименуването, за да започнат да недоволстват. Наченало се е с тероризъм, саботажи, подривна дейност, жертви, за да се стигне до желание за изселване. Пет години закъснява "недоволството", но вече инспирирано от Анкара и МИТ (турското разузнаване). Анкара нарича открито българските мюсюлмани "нашите сънародници". Що се отнася до смешното и нелепо словосъчетание "български турци", със същия успех би могло да се говори и за "български македонци". Разликата в използваната терминология е, че "български македонци" не се употребява, тъй като се знае, че става дума за българи. И тук е занемарен проблемът как българските македонци са българи, а българските мюсюлмани са български турци. Проблем, твърде удобен както за стратезите на промяната и завършилия преход, така и за учени историци, експерти по международно право. Най-правият път в двустранните отношения е равенството. В този смисъл българските мюсюлмани в Турция, които са "наши сънародници", в Турция могат да са само и единствено турски граждани. Защо отново се спори за етническия модел? Последните изявления на лидери на ДПС и шумът, който вдигат около движението си, могат да се обобщят в думите на заместник-председателя на Народното събрание и депутат от ДПС Юнал Лютфи: "Коалицията ДПС и НДСВ е успешна коалиция и няма причини ДПС да не желае да продължи да работи до 2010 година." Не е новост за българския политически живот политиците да решават проблемите си, яхвайки една толкова деликатна тема като етническия модел. Направи го Иван Костов, за да легитимира новата си партия, отговориха му в хор от ДПС. "Българският етнически модел е продукт на цялото българско гражданско общество. ДПС е политически субект, без който този модел не можеше да се осъществи и да се разгърне. Движението успя да преобразува болката от възродителния процес във воля за обща държавност това е заслугата на ДПС", каза още заместник-председателят на парламентарната група на движението Лютви Местан. Така Местан отново потвърди, че ДПС е политическа сила, възникнала противоконституционно, на етническа основа, а Костов реши, че българите са забравили как се извиняваше на изселниците в Турция за смяната на имената им. Иван Костов се оказа поредният бивш български премиер, който загърби жертвите на терористичните актове на български мюсюлмани българските християни. Едва ли някой се съмнява днес в политическата неграмотност на бивши премиери, президенти, народни представители за това, че жертви е имало и сред българите-християни. Неграмотност, незнание и загърбване на паметта на тези деца, жени и мъже. "Българският етнически модел ще обогати ценностната система на ЕС, заяви Местан и припомни, че моралната присъда срещу "възродителния процес" вече е произнесена. Но това е едната страна на събития, дали невинни жертви и сред християни, и сред мюсюлмани. Морална присъда за жертвите българи-християни не е произнесена, а те далеч не са по-малобройни от мюсюлманите. Сочат го цифри в архивите на МВР. Зорко се следи от съседна Турция да се спазват правата на българите мюсюлмани, въпреки че именно там те могат да се определят единствено и само като турци. Впрочем, така ги нарекоха с времето и новоизлюпени политици и политолози и в еднонационална България. Остава открит обаче въпросът: кой ще защити правата и паметта на българите-християни в родината им от политици, политолози и чужди електронни и печатни издания? Как най-сетне ще бъде загърбена слугинската им позиция да правят поклони за сметка на паметта на невинни жертви? Докога ще разрешаваме политически мъже да делят паметта на загиналите български граждани от тероризъм? Не е ли позорно да се разграничават удобно жертвите на едни и същи исторически събития, като едните се почитат, а другите пренебрегват?
|
Следващ постинг
Предишен постинг
Няма коментари
Търсене
Блогрол