Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
07.07.2012 20:40 - Кой постави основите на Демокрацията!
Автор: jivko1128 Категория: Политика   
Прочетен: 2020 Коментари: 0 Гласове:
0

Последна промяна: 08.05.2021 20:45




Кой постави основите на Демокрацията!
Държавна сигурност  крие истината за Демокрацията Архивите са живи-Григор Симов
                       image

На вниманието на госпожа
Екатерина Бончева:
 

От медиите се внушава, че едва ли не, архивите на ДС вече са почти прочетени, но...  ето за пример, моя случай:

Осъждан съм по дела на ДС, 6 пъти, прекарах в затворите 13 години, в периода 1970 - 1985 г.  А в началото на 1987 г. бях следствен в ДС, 2 месеца, за написване на "Открито писмо апел" за човешки права, адресирано до заседаващата тогава Виенска конференция. Писмото бе подписано
и от 6 души, политически затворници, и бе внесено от мен в Американското посолство.

За това открито писмо не се решиха да ме съдят, но ме изселиха в Добруджа, без присъда.  В началото на 1988 г. подписалите откритото писмо - апел, учредиха "Независимото дружество за защита правата на човека, с председател Илия Минев, политически затворник и един от подписалите откритото писмо. От есента на 88 г. до "демократичните промени" 1989 г., бях координатор на Дружеството - втори в ръководството, след председателя Минев.

Но... демокрацията и демократичните ни правителства, ето вече 20 години, нито отвориха архивите на ДС за т.н. "неформални групи" и конкретно за Независимото дружество, нито отвориха моето лично досие, въпреки всичките възможни законови постъпки и публични протести, които предприемах, подкрепян от много колеги и съидейници!!

Последната информация бе от пролетта на 2010 г. когато от ръководството на днешната комисия за "досиетата" разбрах, че досието ми се намира в МВР и щели да го изискат от там.  Но за пореден път се подигра с мен и с
тези като мен, като ме извикаха да прегледам досието си, но вместо досие, както и през 1997- 98 г., ми представиха само съдебните и следствените ми дела, а от досието ми, пак нямаше нито лист!

Това пише, не за да се оплаквам, а за да информирам читателите на интернет, какво всъщност е реалното положение с прословутото отваряне архивите на ДС.

Ето и текста на самото писмо, подписано от 6 души и изпратено 1986 г.:
                       
До конференцията във Виена,
  разглеждаща изпълнението на договореностите от Хелзинки   О Т К Р И Т О   П И С М О – А П Е Л   от български радетели за човешки права, – дългогодишни политически затворници             
Уважаеми представители на европейските страни, на САЩ и Канада. Ние се обръщаме към вас и към широката европейска общественост, с апел, конференцията във Виена да не приключва своята работа, преди да бъдат осигурени най-елементарни човешки права за всички европейски народи, като: право на свободно движение и емиграция; право на обективна информация и право на свободна трудова дейност!
          
Докато не дойде ден, когато всеки гражданин в Европа, ще може свободно и без страх от преследване, да изразява своите мисли, мнения и убеждения, в писмена или устна форма, – хелзинкският процес няма да оправдае оказаното му доверие!
          
Ние сме напълно убедени, че без елементарни права и свободи, истински мир и сигурност, не може и няма да има! 
Ако на конференцията във Виена не се удаде да постигне напредък по ключовия раздел от хелзинкските споразумения – раздела за човешките права – ние предлагаме, да бъде съставена постоянна европейска, междуправителствена комисия, която непрекъснато да следи и да разобличава, пред своите правителства и пред европейската общественост, онези правителства, за които подписването на раздела за човешките права от хелзинкския документ, е било само една от заблуждаващите маневри, и които и до ден днешен, единадесет години след Хелзинки, не са осигурили нито едно от основните човешки права за своите народи!   Това писмо, заедно с отделна декларация за присъединяване към меморандум на дисиденти от ГДР, Полша, Унгария и Чехословакия, бе подписано, си имената и адресите, от:
     
мен - Григор Симов
      Цеко Кръстев
      Илия Минев
      Едуард Генов
      Стефан Савовски
      Божидар Статев         

И след неколко месеца бе прочетено на Виенската конференция и по западните късовълнови радиостанции, и изпълни възложените му надежди.  

Но ето вече 2
2 години след 10-ти ноември, това открито писмо, не само че не е публикувано, но не се и споменава! Само от този факт си правете извод за истинската същност на нашите демократични лидери, вкл. и сегашните, начело с Бойко Борисов.  



Гласувай:
0



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: jivko1128
Категория: Политика
Прочетен: 4432838
Постинги: 1906
Коментари: 943
Гласове: 1927
Спечели и ти от своя блог!
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930