2. radostinalassa
3. zahariada
4. bogolubie
5. varg1
6. kvg55
7. gothic
8. planinitenabulgaria
9. mt46
10. samvoin
11. reporter
12. wonder
13. getmans1
14. bosia
2. katan
3. leonleonovpom2
4. mt46
5. ka4ak
6. dobrota
7. ambroziia
8. donkatoneva
9. milena6
10. vidima
2. desitomova
3. lamb
4. siainia
5. hadjito
6. energyawakeningbg
7. metaloobrabotka
8. mimogarcia
9. bateico
10. djani
Прочетен: 1480 Коментари: 0 Гласове:
Последна промяна: 22.04.2017 18:07
Изложеното до тук показва ниска прозрачност и високи разходи в сектора на МВР и това поставя два въпроса: каква е ефективността на публичните разходи за обществен ред и сигурност в България и какви начини има за нейното подобряване? Отговорът и на двата въпроса изисква пълна прозрачност по отношение на ресурсите, приоритетите на управление и изразходването на публични средства в МВР. Какви са последиците от липсата на информация? С порядъчното публикуване на частична и непълна информация за работата на МВР и полицията изглежда като трайна политика, която препятства формирането на обективна оценка за адекватността на нейните приоритети и за нейната ефективност. В резултат от това у нас не може да се реализиране политическа отговорност за успеха или провала на дадена политика по сигурността на гражданите, а планирането на изразходването на публичните средства в тази сфера се поставя в зависимост от неясни фактори. Вътрешно за системата, основната последица е, че не може да отличи нито лошите, нито добрите служители и структурни звена на МВР въз основа на обективно известни показатели и това създава условия за произвол при определяне на професионалния растеж и регионалното разпределение на ресурси. Не се знае доколко варират на територията на страната удовлетвореността на гражданите от работата на полицията и оплакванията им срещу неправомерно поведение на полицаи. Не могат да се изведат вътрешни примери за добра или лоша полиция, нито в исторически план, нито географски, а от тук се препятства и реформата в системата на МВР .
Кога най-накрая ще носят имуществена, дисциплинарна и наказателна отговорност за незаконните си действия и актове ПОЛИЦАИ ТЕ!?
Правото на всяко лице да търси, получава и разпространява информация е конституционно гарантирано с разпоредбата на чл. 41, ал. 1 от Конституцията на Република България .
Обществените отношения, свързани с правото на достъп до обществена информация са уредени със ЗДОИ, като в чл. 2 е дадена легална дефиниция на понятието "обществена информация" по смисъла на този закон - "всяка информация, свързана с обществения живот в Република България ми дава възможност като гражданин да си съставят собствено мнение относно дейността на задължените по закон субекти". Съгласно чл.9 от ЗДОИ обществената информация, създавана и съхранявана от органите и техните администрации, е официална и служебна, като чл.11 от ЗДОИ определя, че служебна е информацията, която се събира, създава и съхранява във връзка с официалната информация, както и по повод дейността на органите и на техните администрации. Законодателят е дефинирал понятието обществена информация твърде общо, поради което и на основание чл.46, ал.1 на Закона за нормативните актове, съгласно който, разпоредбите на нормативните актове се прилагат според точния им смисъл, а ако са неясни, се тълкуват в смисъла, който най-много отговаря на други разпоредби, на целта на тълкувания акт и на основните начала на правото на Република България.
На основание Закона за достъп до обществена информация, моля да ми бъде предоставена следната информация:
- Явявала ли се е и издържала ли е конкурс Димитринка Кабакова за да бъде назначена на държавна служба в Министерството на вътрешните работи-Сливен?
ПОСТИНГЪТ СЕ РЕДАКТИРА!