Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
15.02.2023 08:00 - Задържаният по искане от Австрия Иван Димов: Не зная за какво ме търсят, това е пълно безумие
Автор: jivko1128 Категория: Политика   
Прочетен: 2743 Коментари: 0 Гласове:
0

Последна промяна: 15.02.2023 08:01

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg

image

 В издадената от Австрия европейска заповед за арест на името на бившия депутат от СДС, шеф на Окръжния съд в Сливен и член на ВСС Иван Димов се съдържало само обвинението в пране на 170 000 евро, но липсвали важни данни като време и място на извършването на престъплението, предаде 24 часа. „Хаотично са нахвърляни банкови сметки и имена на хора и фирми, които са извършвали преводи. Цитирани са и членове от австрийския наказателен кодекс, които не сме длъжни да познаваме“, изброи недостатъците на заповедта за задържане пред Окръжния съд в Пловдив единият от адвокатите на Димов – Красимир Елдъров.


„Парите са преведени от мой клиент в банкова сметка, разкрита от мен като адвокат. Как бих могъл да зная какви ги е вършил в Австрия? Не съм стъпвал в тази държава от поне 3 години. Не зная за какво ме търсят и не мога да се защитавам, това е пълно безумие“, заяви самият Димов пред магистратите, които трябваше да решат дали да уважат искането за екстрадиция. „В заповедта за арест липсват и задължителните по закон гаранции, че търсеният ще бъде върнат у нас, ако бъде осъден в Австрия“, изтъкна и прокурорът по делото Галина Андреева.

„Не ми трябват никакви гаранции, не съм извършил никакво престъпление“, реагира в този момент Димов. Той не искаше да се възползва и от принципа на особеността при екстрадирането, който гласи, че ако бъде предаден на чуждата държава, може да бъде съден там само престъплението в заповедта, но не и за други. В крайна сметка обаче се съгласи по настояване на другия си защитник – бившия вътрешен министър Емануил Йорданов.

Така съдът в Пловдив ще изиска от прокуратурата в Австрия всички липсващи в документа данни и гаранции, въпреки че Иван Димов възрази и на това. „Не им давайте възможност да коригират тази некадърно написана заповед“, апелира той. Отговор от прокуратурата в Австрия ще се очаква в кратък срок – до 20 февруари.

Димов възрази срещу това отлагане, защото е в ареста. „Задържан съм без обвинение, не мога повече да стоя там, имам семейство и клиенти и съм утвърдено име в юридическите среди“, каза той. Съдът обаче обясни, че няма как да се произнесе по мярката му за неотклонение. За нея предстои заседание в Апелативния съд в Пловдив.

източник: 
http://hotpoint-news.com/



Гласувай:
0



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: jivko1128
Категория: Политика
Прочетен: 4421107
Постинги: 1904
Коментари: 943
Гласове: 1927
Спечели и ти от своя блог!
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930