Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
17.04 09:55 - Брюксел започва разследване за корупция на милиони в НКЖИ
Автор: jivko1128 Категория: Новини   
Прочетен: 192 Коментари: 0 Гласове:
0

Последна промяна: 17.04 11:47


  Брюксел започва разследване за корупция!   Паника цари в ръководството на Националната компания „Железопътна инфраструктура“. Причината е натиск от Служба за инфраструктура и логистика в Брюксел (OIB) да се извърши проверка на договори от последните години, чрез които е извършен мащабен грабеж на стотици милиони, научи Фрог нюз от източници в Брюксел.     Двама от ръководството на НКЖИ вече разказали пред наши евродепутати за схемата по която са източвани милионите. Те заверили своите показания и пред нотариус и адвокати, защото не искали да отговарят за грабежа, когато бъдат извадени на светло виновните за него.     Досега прокуратурата, ДАНС и МВР си правели оглушки за сигналите, но вече нямало как да бездействат, защото натискът идвал от Европейската комисия, категорични са запознати. Разследването трябвало да се пази в тайна, за да не се задействат политици, които участвали в далаверите.     В момента в НКЖИ действа мащабна схема за източване на публични средства в огромни размери главно при усвояването на средствата от държавния бюджет. В периода 2010-2012 НКЖИ е провела 20 аварийни поръчки (чл. 90 от ЗОП договаряне без обявление) на обща стойност над 140 млн. лв. Само през 2012 г. са възложени 13 аварийни поръчки на обща стойност близо 94 млн. лв.     Тръжните документи и техническите спецификации на всички поръчки са еднотипни и почти под индиго, макар че са за различни обекти. Това означава, че се е ползвала една и съща схема.     В Брюксел били изумени, че обиконвени ремонти са описвани като аварийни, за да се избегне конкурс. В същото време  са отчитани от НКЖИ като обекти от инвестиционната програма.     Цените за изпълнение са завишавани многократно, а строителните работи са извършвани без приети проекти. За изпълнението на аварийните поръчки са канени едни и същи компании, без никакво обяснение, защо точно те са предпочетени. Една от фирмите, която особено се набива на очи е „Водстрой 98“ АД, която се свързва с депутата от ДПС Делян Пеевски.     В ЕК били потресени от документите за авариен ремонт на 355 м. железен път между Самоводене и Велико Търново, който струвал на държавата 16 127 534 лв. без ДДС. Това прави над 45 млн. лв за 1 км железен път. Средната цена в Европа за подолен ремонт е около 1,2 – 2,3 млн евро, в зависимост от терена и сложностите. Между Черниче – Пейо Яворов пък е записан ремонт на 175 м. железен път, който струвал на данъкоплатците над 7 млн лв. Това прави над 40 млн за километър! Рекорден е ремонтът на 150 м край Плачковци, който ни е „струал“ около 7 млн лв, което прави 46 млн лв на километър – абксолютен световен рекорд!     В папката с кражбите са още десетки договори, сключвани на тъмно. Става дума за отсечки между Ловеч и Троян, Свищов – Троян, Димитровград – Свиленград (над 170 млн лв за 17,6 км…) и пр.     Към момента възлагането на т. нар. „аварийни поръчки“ продължава да се извършва, но в случая чрез рамковото споразумение. Само от средата на 2013 г. до сега са възложени поръчки на обща стойност над 120 млн. лв. По експертна оценка сумата е жестоко раздута.     Вече са подавани сигнали в прокуратурата, но не е последвала никаква реакция. Нито МВР, нито ДАНС са били активирани да проверят безобразията, които струват на данъкоплатците стотици милиони грешни пари, потънали в джобовете на тази „организирана политико-икономическа престъпна група“, както я наричат някои служители.     За координатор и вдъхновител на описаните престъпни схеми в доклада до Брюксел е посочен депутатът от ДПС Делян Пеевски. Това предстои да се докаже от съответните служби, ако си свършат професионално разследването. Според сигнала той е човекът, разпъващ „политически“ чадър над мафиотските действия на своите съучастници. Действията на Пеевски пък от своя страна били прикривани от хора на високи постове в магистратурата. Някои от тях имали завидно имотно състояние, но от НАП или други институции никой не проверявал смущаващите декларации и данни.   Тежката корупция в НКЖИ била причината БДЖ да не желае в момента сливане с жп инфраструктурата, защото всички престъпления щели да им се пишат на гърба. Източник: Frognews.bg



Гласувай:
0
0



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: jivko1128
Категория: Политика
Прочетен: 1813942
Постинги: 1273
Коментари: 619
Гласове: 1370
Спечели и ти от своя блог!
Календар
«  Август, 2017  
ПВСЧПСН
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031