Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
02.08.2010 15:47 - СПОМЕНЪТ, КЪДЕ БЯХ ПРЕДИ ДВАЙСЕТ ГОДИНИ
Автор: jivko1128 Категория: Политика   
Прочетен: 3469 Коментари: 0 Гласове:
5

Последна промяна: 24.12.2015 15:45

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
Как на 04.08.1990 г. попаднах в лапите на Воената полиция в Социалистическа Либийска Арабска Джамахирия - гр. Бенгази?
image

 

По линията на "Техноимпекс" България от 1989г. до 1991 г.  бях в Бенгази на работа като специалист в "АПАРАТ ЗА ОПАЗВАНЕ НА ОКОЛНАТА СРЕДА"- сладки води към кметството. На четвърти август 1990 г. беше почивен,  петъчен,  хубав ден. Разхождайки се край бреговете на морето  в Бенгази, трябваше да си направим за спомен снимки със заминаващите деца от забележителностите на града. В ръцете си държах фото апарат Зенит, пейзажа беше разкошен, имаше хубави палми в съчетание с кея на Средиземно море. Готов бях да  направя снимка и веднага бях хванат за ръцете от двама военни полицай, въоръжени до зъби  с автомати Калашник, а  третия веднага ми взема фотоапарата. Пред мен стената със синия фон с палми се разтвори и започнаха да ме вкарват навътре,
като българските деца останаха от вън, а това стана за части от минутата.  Заведоха ме в поделението,  в дежурната стая започнаха разпитите защо снимам и дали съм снимал. Казаха ми, че ме чака затвор. След като се убедиха, че не съм снимал започнаха да ме разпитват къде работя, показах им пасавана  който  е издаден от Бенгази, в него е записано на арабски какво работя и като какъв. Показах им документ, че съм от "Апарата за опазване на околната среда" към кметството, тогава потърсиха консула, но той го нямаше. Внезапно влезе един подполковник, попита какво правя вътре, запита военните полицай и те му казаха че съм арестуван, защото снимам. Обърна се към полицайте  защо не му е докладвано за вкарването в подилението. Разпита ме и аз му казах, че децата харесаха палмата за снимки, но не съм снимал. Каза да тръгна с него и от там отидохме в неговата стая. Нареди на полицайте веднага да ми донесат едно кафе, след разговора извика същите воени полицай ,който ме арестуваха  при него. Веднага им заповяда да ме изведът извън поделението, да ми покажат какво мога да снимам в града и кое не трябва, защото по тяхните закони това се наказва със затвор. Върнаха ми фотоапарата без да ми искарат филма.  Позаитересувах се какви са тези военни поделения от познати араби. Казаха ми, че това е морската резиденция на Кадафи и деиствително там  вътре стояха в дълбочината доста воени катери и подводницата, с която Кадафи е пристигнал. Кадафи тогава беше в личната си ферма за камили в Бенгази, в която се подготвяха камилите за камилското надбягване на официалния им празник- първи септемви, след което той взема участие като ездач в надбягванията.

Защо върнах лентата назад от преди двайсет години? За да Ви разкажа една действителност и отношенията на либииците към българите, които много често чувам да казват, че либийците ни имат за бели роби. С това искам да Ви кажа, че не  арабите са злобни, а ние българите поначало се самоизяждаме, когато работиме в чужбина. Затова тази българска поговорка е за българите "На каквото си постелиш, на такова ще легниш".

image


Тагове:   полиция,   Бенгази,


Гласувай:
5



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: jivko1128
Категория: Политика
Прочетен: 4434518
Постинги: 1906
Коментари: 943
Гласове: 1927
Спечели и ти от своя блог!
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930